Hogyan válasz bankot?

A különféle bankok között hatalmas különbségek vannak. Ebből adódóan nem könnyű választani közülük. Ma összegyűjtöm a jó bank megtalálásának legfontosabb szempontjait.

Figyelembe kell vennünk, hogy van-e a közelünkben fiókjuk? Milyen online szolgáltatásokkal rendelkeznek? Milyen költségeik vannak? Mások mennyire javasolják az adott céget?


Azért kell figyelembe venni, hogy milyen közel van hozzánk a bank valamelyik fiókja, mert nem mindegy, hogy mennyi időbe kerül, ha el kell intéznünk valamit a bankban. Ha csak 10-20 km-re van a legközelebbi irodájuk, ATM-ük akkor meg kell próbálni más bankot találni.

Másik fontos szempont, hogy milyen költségeik vannak. Évente összességében akár tízezer forintos különbségek is lehetnek az egyes bankok utalási, készpénzfelvételi, számlavezetési- és kártyadíjaiban. Emiatt mindenképp hasonlítsuk össze a szóba jöhető bankok díjait mielőtt választunk!

Kérd ki az ismerőseid véleményét is. Sokat számít, hogy milyen rugalmasak, kedvesek az adott bank alkalmazottai is. Senki nem akarja olyan helyre rakni a pénzét, ahol mogorvák az alkalmazottak és mindenben csak kötözködnek. Ezt leginkább ismerőseinktől tudhatjuk meg.

Végül pedig azt kell megvizsgálni, hogy milyen online szolgáltatásokkal rendelkezik. Ezek segítségével sok időt takaríthatunk meg és általában olcsóbbak is.

Te melyik bank szolgáltatásait veszed igénybe?


Egy hozzászólás a(z) “Hogyan válasz bankot?” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.